Nätshopping

Idag har jag nätshoppa lite pralin saker och notan slutade på 2500 kr, men jag kommer få fina roliga saker...bland annat en ny pralinform och överföringsark med hjärtan för det är ju alla hjärtans dag snart.
 
 
Jag har en Pippitokig dotterdotter och jag kunde inte låta bli att köpa en till pippiklänning till henne och en lurvig liten Herr Nilsson. ...hon fick en pippiklänning i julklapp och den vägrar hon ta av sej❤
 
 
Marianne
2016-01-05 @ 23:12:43

Hej! Såg din fina bloggidag och jag undrar om du vet hur tunna/små pralinformarna kan vara för att man skal kunna fylla dem? Har köpt några formar som kallas små.

Svar: De kan nog vara rätt så små, det får väl plats lite mindre fyllning i dom bara. Är det silikonformar?
AnnSophie

Marianne
2016-01-06 @ 10:12:39

Nej, det är en hård pralinform som heter Ädelstenar. Har köpt några formar och choklad och tänkte prova att göra egna. Köpte små pga av att jag brukar göra gelehallon och behöver fler formar till det. Tror inte de kommer att funka till det, till de behövs små silikonformar vilka är svåra att hitta!

Svar: Jag har tittat på dom nu och det borde gå att göra praliner ..bara du lyckas med tempereringen så chokladen krymper annars får du inte ur dom. Ica Maxi brukar ha fina silikonformar som man kan göra praliner i...lycka till!
AnnSophie




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Chokladpraliner.blogg.se

En Mumsig blogg!!!

RSS 2.0