Sockerbullskladdkaka

Idag har jag gjort en sockerbullskladdkaka. ...den jag gjorde förra helgen var torr och inte alls en kladdkaka  men skam den som ger sej så idag provade jag igen och den blev perfekt....farligt god😛
 
Så här kommer receptet såsom jag gjorde den:
Sätt ugnen på 225gr och smöra och bröa en form med löstagbar botten ca 20-22 cm
Smält 150 gr smör
 
Gör 2 dl vaniljkräm....egen eller marsanpulver.
 
Blanda i en bunke....2 ägg, 2 dl socker, 1 msk vaniljsocker, 1 tsk stött kardemumma,  2,5 dl vetemjöl och en nypa salt....häll i det smälta smöret och rör ihop till en smet....som för övrigt är jättegod😆
Häll smeten i formen häll på vaniljkrämen i mitten av kakan och grädda i ca 20 min beroende på ugn.
Pensla den kalla kakan med smält smör och strö på strösocker. 
 
Felicia
2015-09-27 @ 19:38:31
URL: http://feliciaholmgren.devote.se

Mums ser riktigt god ut!

ɑ n n i k ɑ
2015-09-28 @ 16:39:56
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Gott :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Chokladpraliner.blogg.se

En Mumsig blogg!!!

RSS 2.0